Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - грамадзян) і юрыдычных асоб накіроўваюцца і разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў".

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павіннен змяшчаць:

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна;
  • адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты грамадзяніна.

Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павіннен змяшчаць:

  • поўную назву юрыдычнай асобы; месца знаходжання юрыдычнай асобы; выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней 1 месяца.

Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, паказаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў ".

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;
  • не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнае iмя, iмя па бацьку, адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрас яе месца знаходжання, прозвiшча, уласнае iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
  • ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
  • ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
  • падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі адрасата;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя акалiчнасцi;
  • з заяўнікам спынена перапіска.

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накiравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Звяртаем Вашу ўвагу, што ў адпаведнасці з пунктам 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15.10.2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў» устаноўлена, што звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, а ў іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зхваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

Пералік аб'ектаў, на якіх не ажыццяўляецца дзяржаўны будаўнічы нагляд вызначаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 2006/10/19 № 1387.
Артыкулам 41 Закона Рэспублікі Беларусь ад 04.01.2010 № 108-З "Аб мясцовым кіраванні і самакіраванні ў Рэспубліцы Беларусь" устаноўлена, што размяшчэнне аб'ектаў будаўніцтва на адпаведнай тэрыторыі, ўзгадненне рэжыму працы арганізацый, а таксама ажыццяўленне кантролю за выкананнем заканадаўства належыць да кампетэнцыі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў.
Згодна з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20.02.2007 № 223 мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы таксама выдаюць дазвольную дакументацыю на будаўніцтва аб'ектаў, у склад якой уваходзіць рашэнне аб дазволе праектавання і (або) будаўніцтва аб'екта.
Артыкулам 9 Жыллёвага кодэкса Рэспублікі Беларусь устаноўлена, што мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы ажыццяўляюць кантроль за эксплуатацыяй жыллёвага фонду.
Просьба па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, звяртацца ў адміністрацыі раёнаў горада Мінска альбо Мінгарвыканкам.

 

Напісаць зварот у інспекцыю можна па спасылках:

- для фізічных асоб
- для юрыдычных асоб і ІП

 

Адказы на часта задаваемыя пытанні магчыма прачытать тут

 

Інспекцыя Дэпартамента кантролю і нагляду за будаўніцтвам
па г. Мінску. 220030, г. Мінск, пл.Свабоды, 17